Naujų mokslo metų būrelių pasiūla (2025-2026 m.)

Naujų mokslo metų būrelių pasiūla (2025-2026 m.)

Panevėžio švietimo centro padaliniai – robotikos centras „RoboLabas“ ir Panevėžio regioninis STEAM atviros prieigos centras – kviečia tėvelius ir jų vaikus susipažinti su būreliais, kuriuos vaikams siūlo lankyti nuo naujų mokslo metų – rugsėjo mėnesio.

Susidomėjusius kviečiame atvykti pasirašyti sutartis adresu Kniaudiškių g. 40, Panevėžys arba susisiekti telefonu +37061852244

Panevėžio robotikos centro „RoboLabas“ būreliai: 

Robio ABC (priešmokyklinukams)
Priešmokyklinio amžiaus vaikai kviečiami susipažinti su žaismingais robotais. Jie galės žaisti ir programuoti, keliauti bei pažinti spalvas, raides ir gyvūnus. Ši veikla skatins jų kūrybiškumą ir smalsumą. Taip pat vaikai lavins savo technologinius įgūdžius ir mokysis bendradarbiauti, naudodamiesi įvairias konstravimo priemones, vykdys STEAM projektus, mokysis programavimo pagrindų.
Robio atradimai (1-2 kl.) (1 metai/tęstinė)
Užsiėmimų metu mokiniai mokysis programuoti Mind Designer taip, kad jis atliktų įvairias užduotis, pavyzdžiui, nupieštų geometrines figūras ar įveiktų kliūčių ruožus. Tai lavina logikos, erdvinio mąstymo ir problemų sprendimo įgūdžius. Lego WeDo 2.0 yra mokomasis rinkinys, skirtas supažindinti vaikus su inžinerija ir programavimu per praktinius projektus. Dalyviai kurs įvairius modelius, tokius kaip robotai, mechanizmai ir kitos konstrukcijos, taip pat vaikai mokysis dirbti su Microbit robotais ir kurs komandinius ir individualius STEAM projektus.
Kodžio laboratorija (2-3 kl.) (1 metai/tęstinė)
Užsiėmimų metu naudojami įvairūs pažangūs technologiniai įrankiai ir įrenginiai. Vaikai dirba su LEGO WeDo 2.0 robotikos rinkiniais, kurie padeda suprasti pagrindinius robotikos principus ir konstravimo technikas, Ozobot robotais, kurie suteikia galimybę išmokti programuoti ir valdyti mažus robotus, sekant įvairius nubrėžtus maršrutus, mikrovaldikliais micro:bit, kurie leidžia kurti ir valdyti įvairius elektroninius projektus, skatinančius kūrybiškumą ir techninį mąstymą. 3D pieštukai naudojami trimačių objektų kūrimui rankiniu būdu, suteikiant praktinę patirtį ir skatinant erdvinį suvokimą, 3D modeliavimo programinė įranga, kuri leidžia kurti, redaguoti ir vizualizuoti trimačius modelius kompiuteryje. Mokymosi metu taip pat didelis dėmesys skiriamas programavimo įgūdžių tobulinimui. Vaikai gilina savo žinias ir įgyja pažangesnių programavimo įgūdžių, kurie pritaikomi kuriant ir valdant robotus bei elektroninius projektus. Tokiu būdu vaikai įgyja platų techninių žinių spektrą, kuris padeda pasiruošti ateities iššūkiams technologijų srityje.
Interaktyvūs pojūčiai (3-5 kl.)
Šioje programoje bus analizuojami žmogaus ir robotų pojūčiai ir jų panašumai. Bus mokoma interaktyviai juos pritaikyti įvairiose platformose. Užsiėmimų lankytojai susipažins su programavimo reikšme gyvenime, žaisdami kurs programėles bei erdvinius projektus, robotizuos žmogaus pojūčius, pritaikydami juos konstrukcijose ar virtualioje erdvėje. Mokiniai baigę programą gebės kurti nesudėtingas mobilias aplikacijas ir erdvinius projektus, įgis blokinio programavimo žinių, kurias praktiškai pritaikys konstruodami.  Programos tikslas – susipažinti su pagrindiniais pojūčiais ir suprasti ką bendro turi žmogus ir robotas.
Kosmoso platybėse (3-5 kl.)
Programa skirta moksleiviams, norintiems atrasti inžinerijos, mechanikos, robotikos ir programavimo pasaulį. Mokiniai susipažins su esminiais šių sričių principais ir įgūdžiais, lavins kūrybiškumą, problemų sprendimo gebėjimus ir analitinį mąstymą. Užsiėmimų metu konstruosime, programuosime robotus, jungsime nesudėtingas elektros grandines, kursime 2D ir 3D projektus.
Minecraft ir 3D pasaulių projektavimas (3-5 kl.) NAUJA!
Programa skirta mokiniams, norintiems įdomiai ir kūrybiškai ugdyti STEAM kompetencijas. Mokiniai kurs ir tyrinės trimačius virtualius pasaulius naudodami „Minecraft Education“, lavindami problemų sprendimo, bendradarbiavimo ir kūrybiškumo įgūdžius. „TinkerCad“ platforma suteiks galimybę kurti 3D modelius, taip ugdant erdvinį mąstymą ir 3D projektavimo įgūdžius. Programa integruoja žaidimų elementus, kad mokymosi procesas būtų patrauklus ir motyvuojantis, o mokiniai įgytų praktinių įgūdžių, pritaikomų realiame pasaulyje.
Ateities išradėjai (3–5 kl.) NAUJA!
Mokydamiesi pagal šią programą vaikai žengia į technologijų pasaulį – jaudinantį nuotykį, kuriame jie taps tikrais technologijų kūrėjais! Konstruodami ir programuodami robotus, tyrinėdami dirbtinį intelektą ir kurdami trimačius modelius, mokiniai ne tik įgis praktinių įgūdžių, bet ir lavins kūrybiškumą, loginį mąstymą bei komandinio darbo įgūdžius. Ši programa – tai raktas į ateities profesijas ir galimybė kiekvienam atrasti technologinį genijų savyje. Programoje naudojami šiuolaikiniai edukaciniai rinkiniai, leidžiantys eksperimentuoti, išbandyti įvairius sprendimus ir atrasti technologijų teikiamas galimybes. Baigę programą mokiniai gebės savarankiškai konstruoti ir programuoti robotus, supras pagrindinius inžinerijos ir programavimo principus, o įgytos žinios ir įgūdžiai pravers tiek mokantis kitų dalykų, tiek kasdienybėje.
3D modeliavimas ir kūrybiniai sprendimai (5–6 kl.) NAUJA!
Tai inovatyvi programa, skirta lavinti mokinių techninius gebėjimą, inžinerinį mąstymą ir kūrybiškumą. Mokiniai susipažins su 3D modeliavimo pagrindais, kurs nesudėtingus 3 D projektus, mokysis projektuoti įvairius trimačius objektus ir juos pritaikyti realiems inžineriniams iššūkiams. Programos metu vaikai dirbs su įvairiais Online įrankiais, įvairiomis robotikos priemonėmis, programuos robotus ir kt. Ši programa suteiks mokiniams praktinių žinių dirbant su pažangiausia 3D modeliavimo programine įranga, leidžiančia tiksliai atkurti ir vizualizuoti net sudėtingiausius dizainus. Mokiniai bus skatinami mąstyti kūrybiškai, ieškoti originalių sprendimų ir pritaikyti savo modeliavimo įgūdžius kuriant funkcinius prototipus. Ypatingas dėmesys bus skiriamas išmaniųjų sprendimų integravimui, leidžiančiam kurti ne tik estetiškus, bet ir efektyviai veikiančius gaminius. Mokydamiesi pagal šią programą vaikai žengia į technologijų pasaulį – jaudinantį nuotykį, kuriame jie taps tikrais technologijų kūrėjais!
Kūrybinės technologijos (5–8 kl.) NAUJA!
Ši programa skirta vaikams, kurie domisi kūryba, technologijomis ir nori išmokti naujų, ateičiai svarbių įgūdžių. Programos metu vaikai lavins kūrybiškumą, mokysis dirbti komandoje, spręsti problemas ir bendradarbiauti su kitais. Jie susipažins su 3D modeliavimu naudodami Tinkercad platformą, kurs erdvinius objektus, mokysis gaminio dizaino pagrindų ir taikys kūrybišką mąstymą naudodami 3D pieštukus. Taip pat vaikai pradės mokytis programavimo blokinio kodo aplinkoje. Dirbdami prie individualių ir komandinių STEAM projektų, mokiniai ugdys technologinius įgūdžius, mokysis analizuoti ir tobulinti savo darbus bei priimti klaidas kaip vertingą kūrybinio proceso dalį. Įgytos žinios padės jiems geriau suprasti, kaip technologijos gali būti pritaikomos realiame gyvenime, ir skatins pasitikėjimą savo idėjomis bei sprendimais.
Robodronika: robotai virtualiame pasaulyje (4-6 kl.)

Ši programa skirta 7-12 metų vaikams, norintiems ugdyti pirmuosius konstravimo ir programavimo įgūdžius, susipažinti su bepiločių skraidyklių valdymo ir programavimo technologijomis. Užsiėmimų metu vaikai dirbs su „DJI Tello“ bepilotėmis skraidyklėmis, „Scratch“ blokinio programavimo platforma ir „PyCharm“ integruota programavimo aplinka. Programa apima pažinimą su dronais, skrydžio planų kūrimą, kūrybiškumo ir problemų sprendimo įgūdžių lavinimą, programavimą „Scratch“ ir „PyCharm“. Vertinimas atliekamas stebint dalyvavimą, atliekant užduotis ir projektus. Rezultatai – gebėjimas valdyti droną, kurti skrydžio planus, išlavintas kūrybiškumas ir problemų sprendimo įgūdžiai, susidomėjimas technologijomis, inžinerija ir aviacija.

Robotų inžinerija (5-12 kl.) (1 metai)
Programa skirta moksleiviams, norintiems gilinti jau turimus konstravimo ir programavimo įgūdžius naudojant Mindstorms Education EV3 rinkinius. Mokiniai testuos, spręs problemas, lavins savo gebėjimus konstruoti ir programuoti. Programoje taip pat susipažins su pneumatika, elektros grandinėmis, mikrokompiuterio Micro:bit programavimu bei 3D projektavimu ir spausdinimu. Moksleiviai mokysis dirbti su naujausia medžiaga ir įrankiais, ugdys kūrybiškumą ir techninius gebėjimus.
Robotų inžinerija (5-12 kl.) (tęstinė)
Tęstinė programa skirta moksleiviams, norintiems gilinti elektronikos ir programavimo įgūdžius. Mokiniai mokysis dirbti su Arduino rinkiniais, susipažins ir tobulins savo litavimo, 3D projektavimo ir spausdinimo gebėjimus. Programoje taip pat numatytas robotų konstravimas ir programavimas varžyboms bei projektinio darbo rengimas, bendradarbiaujant su VILNIUS TECH „Ateities inžinerijos“ platforma. Dalyviai ugdys inovacinius gebėjimus, kūrybingumą ir STEAM dalykų kompetencijas.
Robotų ir žmonių pasaulyje (SUP)
Užsiėmimai skirti tik specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams.

Mokslininkai teigia, kad žmonija netrukus gyvens robotų ir žmonių pasaulyje, nes sparčiai daugėja robotų visose žmogaus gyvenimo srityse. Robotai naudojami ne tik pramonėje ar buityje siekiant atlikti įvairias robotizuotas užduotis, bet ir kaip žmonių kompanionai, galintys praskaidrinti nuotaiką ar padėti spręsti vienišumo problemas. Neformaliojo švietimo programa „Robotų ir žmonių pasaulis“ skirta skatinti vaikus aktyviai dalyvauti neformaliojo švietimo veikloje, organizuojant saugų, įtraukiantį, turiningą vaikų ugdymąsi, sudarant sąlygas vaikų prasmingos ir atsakingos saviraiškos galimybėms, vadovaujantis STEAM ugdymu, smagiai bendraujant ir džiaugiantis naujais atradimais. Užsiėmimų metu konstruodami robotus mokiniai lavins smulkiąją motoriką, naudodami konstrukcines medžiagas, konstruktorių rinkinius, ieškos problemų sprendimo būdų. Susipažins ir taikys blokinio programavimo žinias sukonstruotų robotų įgalinimui. Ugdysis pažinimo, kūrybiškumo, skaitmeninę kompetencijas. Lavins loginį ir algoritminį mąstymą, ieškos inžinerinių ir meninių/ konstrukcinių sprendimų.

Panevėžio regioninio STEAM atviros prieigos centro būreliai: 

Jaunųjų STEAMerių klubas (4-5 kl.)
Programa siūlo mokiniams dalyvauti integralaus ugdymo principais grįstuose užsiėmimuose, pažinti Žemės sferas, jose vykstančius biologinius, fizikinius, cheminius procesus ir reiškinius. Motyvuojančioje ir įtraukiančioje būrelio aplinkoje mokiniai įgis naujų STEAM disciplinų žinių, įgūdžių ir gebėjimų, lavins kritinį mąstymą ir kūrybiškumą bei vystys ilgalaikį susidomėjimą gamtos mokslais, technologijomis, inžinerija ir matematika. Taikydami įgytas žinias bei naudodami pažangią STEAM centro laboratorijų įrangą, mokiniai tyrinės gamtos objektus, spręs realias problemas, kurs skaitmeninius bei fizinius projektus.
Jaunųjų STEAMerių klubo teatras (5–7 kl.) NAUJA!
Jaunųjų STEAMerių klubo teatras“ – tai unikali neformaliojo ugdymo programa, kurioje 5–8 klasių mokiniai sujungia meninę saviraišką su technologijomis. Naudodamiesi dirbtinio intelekto įrankiais, mokiniai kuria spektaklio scenarijų, modeliuoja ir programuoja dekoracijas, konstruoja robotizuotas lėles, o kai kurie mokiniai ir patys vaidina. Į veiklą integruojamas Goldbergo mašinos kūrimas, mokomasi dirbti su įvairiais STEAM laboratorijų įrenginiais, įskaitant mikrovaldiklius Arduino ir Micro:bit. Programa lavina kūrybiškumą, techninį mąstymą, komandinius įgūdžius ir skatina tarpdisciplininį mokymąs.
Jaunieji robotizatoriai (6-9 kl.)
Užsiėmimų metu mokiniai lavins smulkiąją motoriką konstruodami robotus. Ieškos aplinkos problemų sprendimo būdų, naudodami konstrukcines medžiagas, konstruktorių rinkinius. Susipažins su pasaulį užkariaujančiais robotais, planuos ir konstruos savo robotus, kurie atlieka misijas.
Pirmieji programavimo žingsniai (5-6 kl.)

Ši programa skirta moksleiviams, norintiems žengti pirmuosius žingsnius programuotojo, programų analitiko, programų testuotojo ar kitos IT srities specialisto link. Užsiėmimų metu mokiniai susipažins su programavimo kalbos Python pagrindais. Python – tai turtinga, išraiškinga ir viena iš populiariausių programavimo kalbų, pasižyminti paprasta ir suprantama sintakse, todėl puikiai tinkanti pradedantiesiems. Mokydamiesi Python, vaikai ne tik išmoks programuoti, bet ir lavins loginį mąstymą, problemų sprendimo įgūdžius bei kūrybiškumą. Įgiję programavimo pagrindus Python kalba, moksleiviai bus pasiruošę tęsti savo kelionę IT pasaulyje ir kurti robotizuotus projektus.

Kosmoso platybėse (5-8 kl.)

Tarpdisciplininė programa 5–8 klasių mokiniams, kviečianti tyrinėti kosmines technologijas per maisto liofilizavimą – pažangią šaltyje džiovinimo technologiją, naudojamą astronautų maistui gaminti. Mokiniai ne tik susipažins su šiuo procesu teoriškai, bet ir patys praktiškai išbandys liofilizavimo technologiją, atliks eksperimentus bei analizuos, kaip išsaugomos maistinės medžiagos ir produktų struktūra.

Programos metu mokiniai kurs inovatyvų ateities maisto produktą: nuo idėjos sukūrimo, sudėties parinkimo, gamybos iki produkto pavadinimo, įpakavimo, reklamos ir pardavimo strategijos. Daug dėmesio bus skiriama komandiniam darbui, kūrybiškumui bei verslumo įgūdžių lavinimui. Programoje remiamasi Lietuvos Junior Achievement gerąja patirtimi bei metodine medžiaga, o verslo plano kūrimo etapais mokiniai konsultuosis su Vilniaus TECH nuotolinio ugdymo programos „Ateities inžinerija“ ekspertais. Ši integruota programa padės mokiniams ne tik gilinti gamtos mokslų ir technologijų žinias, bet ir ugdys atsakomybę, loginį mąstymą, ekonominį supratimą ir kūrybinį požiūrį į realaus pasaulio iššūkius.

Mikrovaldiklių užkariautojai (6-8 kl.)
Užsiėmimų metu mokiniai susipažins su įvairaus tipo mikrovaldikliais. Aiškinsis jų valdymo principus, mokysis algoritmuoti ir programuoti blokinio programavimo kalba. Analizuos įvairius prietaisu ir aiškinsis jų veikimo principus, kurs arba konstruos buitinių ir kitų išmanių prietaisų protopipus, taikys, ieškos tobulinimo būdų.
Robodronika: robotai virtualiame pasaulyje (5-7 kl.)
Tęstinė robodronikos programa, norintiems susipažinti su bepiločių skraidyklių valdymo ir programavimo technologijomis. Užsiėmimų metu vaikai dirbs su „DJI Tello“ bepilotėmis skraidyklėmis, „Scratch“ blokinio programavimo platforma ir „PyCharm“ integruota programavimo aplinka. Programa apima pažinimą su dronais, skrydžio planų kūrimą, kūrybiškumo ir problemų sprendimo įgūdžių lavinimą, programavimą „Scratch“ ir „PyCharm“. Vertinimas atliekamas stebint dalyvavimą, atliekant užduotis ir projektus. Rezultatai – gebėjimas valdyti droną, kurti skrydžio planus, išlavintas kūrybiškumas ir problemų sprendimo įgūdžiai, susidomėjimas technologijomis, inžinerija ir aviacija.
Animacijos kūrimo ir programavimo dirbtuvės (5-8 kl.)
Kviečiame vaikus į smagias ir kūrybiškas animacijos kūrimo ir programavimo dirbtuves! Šioje veikloje jaunieji dalyviai susipažins su animacijos pagrindais, išmoks naudotis specialiomis programomis, kurti judančius vaizdus ir animuotus personažus. Taip pat jie įgis pirmų programavimo žinių, kurios padės įgyvendinti jų kūrybines idėjas. Dirbtuvių metu vaikai lavins savo vaizduotę, logiką bei technologinius įgūdžius, o rezultatas – nuostabios animacijos, kurias galės parodyti savo draugams ir šeimai! Programa siekiama ugdyti mokinių pažinimo, kūrybiškumo, skaitmeninę kompetencijas. Užsiėmimų metu bus ugdomi mokinių bendradarbiavimo gebėjimai sudarant sąlygas mokytis netradicinėse aplinkose, leidžiant jiems gilinti žinias bei gebėjimus, veikti inovatyviai, pasidžiaugti savo sukurtais darbais.
Eureka! Biochemfanai (7-8 kl.)
Ar kada nors susimąstėte, kas slypi už spalvingų fejerverkų, kodėl duona iškyla, ar kaip veikia vaistai? Mūsų būrelis kviečia tave pasinerti į stebuklingą biologijos-chemijos pasaulį, kuriame teorija susipina su praktika, o kiekvienas bandymas atveria naujas žinias!

Pamiršk nuobodžias formules! Mes gyvai susipažinsime su įvairiomis cheminėmis, biologinėmis medžiagomis – nuo kasdienių produktų iki egzotiškų junginių. Stebėsime kvapą gniaužiančius cheminius reiškinius: kaip keičiasi spalvos, vyksta reakcijos, atsiranda naujos medžiagos ir virsta energija.

Išmoksi profesionaliai naudotis laboratorijos įranga – nuo stiklinių mėgintuvėlių ir kolbų iki sudėtingų prietaisų. Sužinosi, kaip saugiai ir tiksliai atlikti eksperimentus, matuoti ir registruoti duomenis, bei interpretuoti rezultatus.

Ne tik mokysimės, bet ir aktyviai tyrinėsime pagrindinius biocheminius reiškinius, dėsnius. Viskas bus paremta praktika: atliksime daugybę įvairių bandymų, kurie padės geriau suprasti, kodėl vyksta tam tikri procesai ir kaip veikia mus supantis pasaulis. Kiekvienas eksperimentas – tai nauja galimybė atrasti ir stebėtis!

Spalvotas robomiestas (9-12 kl.)
STEAM centre vyks tarpdisciplininė programa 9–12 klasių mokiniams, jungianti kūrybines baldų atnaujinimo dirbtuves su aplinkosauginiu ugdymu. Programos metu mokiniai praktiškai mokysis atnaujinti senus medinius baldus, juos perdažydami ekologiškais vandens pagrindo dažais bei taikydami restauravimo ir tradicinio dekoravimo metodus. Teorinėje dalyje bus nagrinėjama, kodėl svarbu neatsisakyti kokybiškų medinių baldų ir vengti sintetinių plokščių gaminių, kurie ilgainiui gali skleisti kenksmingas medžiagas, neigiamai veikiančias žmogaus sveikatą.

Programos metu glaudžiai bendradarbiausime su Vilniaus TECH universiteto nuotoline ugdymo programa „Ateities inžinerija“, kurios aplinkos apsaugos modulyje mokysimės analizuoti savo gyvenamąją aplinką, identifikuoti ir įvertinti aplinkosaugines problemas bei siūlyti jų sprendimo būdus. Per praktines ir teorines veiklas dalyviai ugdys sąmoningus ir atsakingus kasdienius vartojimo įpročius, prisidės prie tvaresnio gyvenimo būdo formavimo ir gilinsis į kūrybišką inžinerinį mąstymą. Programa skatins ne tik veikti praktiškai, bet ir mąstyti strategiškai apie aplinkosaugos iššūkius bei tvarų dizainą.

Pasidaryk pats (Suaugusiems) (mokytojas Algirdas Veversis)
Veiklų metu suaugusiems bus suteikiamos elektrotechnikos pagrindų žinios, jie mokysis naudotis šiuolaikinėmis technologijomis: CNC programuojamomis staklėmis, 3D spausdintuvais, CAD maketavimo technologijomis. Taip pat mokysis programuoti ir savo kuriamiems projektams įkvėpti gyvybės naudojant šiuolaikines technologijas. Būrelio metu dalyviai išmoks sukurti projektus nuo minties užuomazgos iki realaus veikiančio produkto.
Pasidaryk pats! (suaugusiems) (mokytoja Rita Tevainienė) NAUJA!
Kūrybinės dirbtuvės suaugusiems skirtos medinių baldų atnaujinimui. Programos metu dalyviai išmoks perdažyti senus baldus naudojant ekologiškus, vandens pagrindo dažus. Nori sužinoti, kodėl verta išsaugoti natūralaus medžio baldus ir vengti sintetinių plokščių gaminių, prisijunk prie mūsų. Tokie baldai, gaminami iš medžio dulkių ar pjuvenų ir suklijuoti formaldehidiniais bei kitais kenksmingais klijais, ilgainiui gali skleisti lakiąsias chemines medžiagas, kurios kenkia kvėpavimo takams, sukelia alergines reakcijas ar net prisideda prie lėtinių ligų atsiradimo.

Restauruosime, derinsime spalvas, dekoruosime. Ypatingas dėmesys bus skiriamas tradiciniam lietuviškam tapybiniam dekorui. Dalyviai turės galimybę išbandyti įvairius kūrybinius metodus ir išreikšti individualų stilių. Dirbtuvių metu vyks susitikimai su patyrusiais baldų restauratoriais bei dailininkais. Programa kviečia atgaivinti senus baldus, kartu ugdant sąmoningą ir aplinką tausojantį požiūrį.